e048361d-fc12-45a0-8ea5-da749d0d5a1c
قرنیز پل و فیسینگ پل
4.9/5 - (41 امتیاز)

قرنیز و فیسینگ پل

قرنیزهای پیش ساخته بتنی (Prefabricated concrete cornice) ، قطعاتی با ابعاد مختلف بوده که با هدف پوشش و زیبایی کنار عرشه و رمپ پل ها و زیر گذرها مورد مصرف قرار می گیرند.

سایزهای قرنیز های بتن مسلح با توجه به نیاز کارفرما متفاوت می باشد و نصب آنها به دلیل ظرافت کار و پوشش نهایی نما ، نیاز به استاد کار حرفه ای و با تجربه دارد ؛ در حالیکه در برخی پروژه ها به دلیل سهل انگاری در کار و یا به کار نبردن اکیپ با تجربه ، شاهد نصب غیر اصولی و ایجاد نماهای ناصاف هستیم و اشتباه در نصب این قطعات ، جبران ناپذیر می باشد.

در تصاویر ذیل ، بخش کوچکی از قرنیز های نصب شده به صورت اصولی قابل مشاهده می باشند.

قرنیز پل و فیسینگ بتنی

محصول پیشنهادی

دیوار بتنی خود ایستا

جزئیات قرنیز بتنی پیش ساخته :

قرنیز بتنی پیش ساخته می تواند در ابعاد مختلفی بسته به نیاز کارفرما ساخته شود اما بیشترین سایز مورد استفاده قرنیز ، سایزهای 1 در 1 متر و 1 متر در 80 سانتیمتر می باشند. بتن مصرفی در قرنیز بتنی ، بتن با عیار حداقل 350 کیلوگرم بر متر مکعب بوده که پس از بتن ریزی ، توسط دستگاه اتوکلاو بخاردهی و عمل آوری می شوند. آرماتور مورد استفاده در قرنیز ها با توجه به سایزهای گوناگون آن ، متفاوت بوده که جهت اطلاع از جزئیات قرنیز بتنی یا سایر قطعات پیش ساخته بتنی با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

مدیر فروش 09120912996

دفتر فروش 02177839766

تولید قرنیز پیش ساخته :

فرآیند تولید قرنیز پیش ساخته بتنی بدین ترتیب است که پس از طراحی و محاسبات که توسط دفتر فنی انجام می پذیرد قالب های مورد نیاز توسط قالب ساز طراحی می گردند ؛ در کنار این عملیات ، آرماتورهایی که جهت جاگذاری در قالب ها مورد نیاز است طبق نقشه ها آماده می شوند. پس از ساخت قالب و پاشش روغن قالب ، آرماتورهای آماده شده درون قالب ها جاگذاری می شوند و پس از آن ، اسپیسر ها ، پلیت ها ، اتصالات ، قلاب ها و غیره اجرا می گردد و جوشکاری های مورد نیاز نیز در همانجا توسط جوشکار اجرا می گردد.

قرنیز بتنی پل روگذر
قرنیز بتنی پل روگذر

سپس مرحله ی بتن ریزی آغاز می گردد. بتن مورد نظر بر حسب رده و مقاومت مورد نیاز همراه با افزودنی ها در داخل بچینگ بتن آماده شده و درون قالب ها بتن ریزی می شود. پس از بتن ریزی ، عمل آوری قرنیزهای پیش ساخته توسط دستگاه بخار (اتوکلاو) شروع شده تا بتن به مقاومت مورد نظر دست پیدا نماید.

در مرحله ی آخر ، قرنیزها از درون قالب ها جدا گشته و در یک مکان ، دپو می شوند. نحوه چیدمان قرنیز پیش ساخته بتنی بایستی به نحوی باشد که به قطعات ، فشار زیادی در نقاط حساس وارد نشود و احتمال خرد شدن و آسیب به بتن به حداقل برسد. پس از دپو ، با نظر سرپرست کارگاه ، قطعات با گونی خیس و یا آب مستقیم عمل آوری می شوند و در نهایت این قرنیزهای بتنی آماده ی بارگیری و ارسال به مناطق مختلف می شوند.

نحوه ی دپوی قرنیز بتنی پیش ساخته :

پس از تولید قرنیز های بتنی نوبت به دپوی این قطعات می رسد. از جمله مواردی که در دپوی این قطعات بایستی به آن توجه نمود اینست که این قطعات به نحوی چیده شوند که امکان آب دادن به قطعات تا رسیدن به مقاومت مورد نظر فراهم باشد و دیگری ، مکان دپو در جایی باشد که هنگام بارگیری قرنیز ها جهت انتقال به پروژه ها ، به راحتی این امر میسر گردد. با توجه به اینکه قرنیز پیش ساخته در هنگام تولید و قبل از نصب ، آسیب پذیر می باشد لذا چیدمان قطعات بایستی با احتیاط انجام پذیرد که برای نیل به این هدف معمولا از قطعات مختلف چوبی لابه لای پانل ها استفاده می شود تا هنگام دپو کردن و نیز بارگیری ، ضربه ای به قطعات وارد نشود و قرنیز ها سالم به مکان نصب منتقل گردند.

قرنیز پل آذربایجان، قرنیز پل اردبیل ،قرنیز پل اصفهان ،قرنیز پل البرز، قرنیز پل ایلام ،قرنیز پل بوشهر، قرنیز پل تهران ،قرنیز پل چهارمحال، قرنیز پل خراسان، قرنیز پل مشهد ،قرنیز پل خوزستان ،قرنیز پل زنجان، قرنیز پل سمنان ،قرنیز پل شیراز ،قرنیز پل قزوین، قرنیز پل قم ،قرنیز پل کردستان، قرنیز پل کرمان، قرنیز پل کرمانشاه ،قرنیز پل کهگیلویه ،قرنیز پل گلستان ،قرنیز پل گیلان ،قرنیز پل لرستان، قرنیز پل مازندران ،قرنیز پل مرکزی ،قرنیز پل هرمزگان، قرنیز پل همدان ،قرنیز پل یزد، قرنیز پل رشت، قرنیز پل لاهیجان ،قرنیز پل کیش، قرنیز پل سقز ،قرنیز پل قشم،  قرنیز پل بندرعباس قرنیز پل اذربایجان

لینک کوتاه

به اشتراک بگذارید