e048361d-fc12-45a0-8ea5-da749d0d5a1c

قیمت سنگدال ترافیکی

قیمت سنگدال ترافیکی
29آذر
5/5 - (53 امتیاز)

قیمت سنگدال ترافیکی و بررسی کامل آن

در این موارد باید نوع و ضخامت میلگرد تهیه شده با توجه به حجم تردد در محل اجرا و … در نظر گرفته شود.از دستگاه بخار نیز جهت عمل آوری بتن این محصول استفاده میگردد و با توجه به حداقل 10 ساعت بخاردهی به قطعه بتنی به حداکثر مقاومت مورد نیاز میرسد.

بگذارید همه نکات را مرور کنیم : در دال بتنی با ترافیک سنگین می توان اندازه و ضخامت آرماتور را تا حداکثر اندازه افزایش داد.

از لحاظ اجرا این قطعات سنگدال بتنی به دو نوع پیش ساخته و اجرا در محل تقسیم می شوند

تولید به روش کارگاهی – تولید به روش پیش تنیده

سقف سنگدال
سنگدال بتنی یا دال بتنی نوعی سقف است که از یک قطعه بتن و فولاد تشکیل میشود. ترکیب فولاد و بتن می تواند بدنه ای محکم و فشرده ایجاد کند. از این قطعات بتن در ساخت سقف بتنی ، پوشش های هوا، کانال ها، پل بتنی و … استفاده می شود.

ترافیک سبک
ترافیک سبک نوع دیگر دال بتنی پوششی است که به عنوان پوشش و مکانی برای حرکت عمومی (انسان) استفاده می شود. در این نوع محصول با توجه به ترافیک سنگین از موادی استفاده می شود که در زیر نام میبریم:

ماسه، ماسه، سیمان و آب توسط بتن کن مخلوط شده و توسط اپراتور برای قالب گیری آماده می شود.

این نوع ماسه سنگ نیازی به استفاده از میلگرد سایز بزرگ ندارد. فقط برای ترافیک انسان یا وسایل نقلیه سبک مانند موتور سیکلت، دوچرخه و …باید استفاده شود.

پل های آهنی
دال بتنی را همچنین می توان جایگزین مناسبی برای پل های آهنی دانست، دوام بالاتر نسبت به آن، زیبایی بیشتر و غیرقابل سرقت بودن آنها. این محصولات امروزه به طور گسترده در صنعت و عمران استفاده می شود.

ترافیکی فوق سنگین
در موارد خاص در تولید دال بتنی می توان تعداد مش ها را تا 2 عدد افزایش داد (مشبک دوبل) و در مواردی مانند شلوغی زیاد باید مش و ضخامت آن را تقویت کرد.

در این روش توری آماده شده توسط اسپیسرهای پلاستیکی تهیه و در داخل قالب قرار می گیرد بعد از آن بتن آماده شده توسط اپراتور داخل قالب قرار می گیرد و مخلوط می شود. پس از مرحله هک، ماشه قطع می شود و این عمل به پایان می رسد. پروژه های ترافیکی بسیار سنگین شامل ترافیک وسایل نقلیه سنگین است.

تنوع سنگدال
این محصولات در دو دسته مختلف اعم از ترافیکی و پیش کش دار تولید می شوند و همچنین در 12 سایز پرطرفدار و سفارشی ساخته شده اند که می توانید با مراجعه به مقالات سایت بتن سازه تهران ان ها را مشاهده کنید و نگاهی کامل به آن ها داشته باشید.

برای عبور آب بارندگی از حوضه آبریز بالادست جاده به پائین دست آن، از دال بتنی یا سنگدال بتنی آبگذر استفاده می‌شود. دال بتنی ترافیکی یا غیر ترافیکی آبگذرها باید طوری طراحی و ساخته شوند که در برابر خاکریز‌‌‌‌های روی آن مقاوم باشند و فشار ناشی از وسایل نقلیه را نیز تحملکنند.

در سال‌‌‌‌های اخیر تحقیقاتی در این زمینه صورت گرفت که بطور نمونه می‌توان به مدل FEM که روی یک پل فلزی در کشورلهستان انجام شده، اشاره کرد.

در این مدلسازی که به روش المان محدود انجام شده، محقق سعی کرده تا تاثیر بار‌‌‌‌های زنده را بررسیکند. در تحقیق دیگری که در فلوریدا آمریکا انجام شدi است ، اثرات بار زنده و ارتفاع خاکریز بر توزیع بار به صورت روابط ساده شده ریاضی ارائه شده است.

هدف از انجام این تحقیق، بدست آوردن ارتفاع بهینه خاکریز روی سنگدال بتنی آبگذر بود. این ارتفاع باید طوری انتخاب شود تا بار به صورت مناسب پخش شده و از اعمال فشار مستقیم به دال بتنی آبگذر جلوگیری کند.

در این پژوهش از نرم افزار SAP2000 برای مدلسازی استفاده شده است. مدل به صورت یک دال بتنی با ضخامت‌‌‌‌های مختلف با دو تکیه گاه ساده که خاک با ارتفاع‌‌‌‌های مختلف روی آن قرار گرفته طراحی شده است. در این مدل بار چرخ وسایل نقلیه به صورت بار متمرکز روی خاک قرار می‌گیرد و تنش ها وتغییر شکل‌‌‌‌های مربوط به آن اندازه گیری می‌شود.

نتایج بدست آمده از این پژوهش نشان می‌دهد که افزایش ضخامت روسازی روی دال بتنی آبگذر ، باعث کاهش فشار وارده به سنگدال بتنی آبگذر می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: دیوار پیش ساخته

اما باید دقت کنید که انتخاب ضخامت لایه‌‌‌‌های روسازی روی دال بتنی آبگذر، وابسته به بار وارده و مسائل اقتصادی میباشد.

قیمت سنگدال ترافیکی همانند دیگر موارد در بازار دستخوش تغییرات می شود.

انواع سایز سنگدال بتنی ترافیکی و سنگدال غیر ترافیکی

  • سنگدال بتنی ۸۰*۶۰*۱۰
  • سنگدال بتنی ۸۰*۶۰*۱۵
  • سنگدال بتنی۱۰۰*۶۰*۱۰
  • سنگدال بتنی۱۰۰*۶۰*۱۵
  • سنگدال بتنی۱۲۰*۶۰*۱۰
  • سنگدال بتنی۱۲۰*۶۰*۱۵
  • سنگدال بتنی۱۵۰*۶۰*۱۰
  • سنگدال بتنی۱۵۰*۶۰*۱۵
  • سنگدال بتنی۲۰۰*۶۰*۲۶

برای اطلاع از قیمت سنگدال ترافیکی با شماره 09120912996 تماس بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


7 + = چهارده