e048361d-fc12-45a0-8ea5-da749d0d5a1c

قیمت بلوک سیمانی

قیمت بلوک سیمانی
13دی
4.9/5 - (7 امتیاز)

مقدمه:
در ادامه این مقاله می خوانیم که بلوک سیمانی چیست و چه مزایا و ویژگی هایی دارد. همچنین مطالبی را در مورد قیمت بلوک سیمانی و خرید آن ارائه می دهیم و با انواع مختلف آن از جمله سبک و سنگین بیشتر آشنا می شویم‌. علاوه بر این، می ‌خواهیم مطالبی را در مورد بلوک سیمانی بدون ملات ارائه دهیم.

بلوک سیمانی چیست؟؟
همان طور که می دانیم این نوع بلوک از موادی مانند شن، ماسه، آب و سیمان تشکیل شده است که برای مقاوم سازی ساختمان ها، امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت دیگر می توان گفت، امروزه برای ساختن دیوار های ساختمان ها از این مصالح مقاوم و پیش ساخته استفاده می کنند که معماران و بناها، آن ها را با استفاده از ترکیباتی از جمله شن، ماسه، سیمان و آب به یکدیگر می چسبانند.
این بلوک ها در ابعاد و اندازه های مختلفی با وزن و حجم های متنوع، طراحی و تولید می ‌شوند که افراد می توانند بر اساس دیوار هایی که می خواهند بسازند، آن ها را خریداری می کنند. همچنین می توان گفت، خرید بلوک به گونه ای است که افراد بر اساس متراژ دیوار ها آن ها را با اندازه و وزن های متنوع، خریداری می کنند.
بلوک سیمانی با توجه به استاندارد های مختلفی طراحی و تولید می ‌شود و بر اساس این استاندارد ها دارای مقاومت بسیاری در برابر حوادث مانند زلزله، طوفان و…. می باشد. همچنین می توان گفت این بلوک ها دارای شکل و ظاهری نرم و ماده می باشند که این ویژگی می تواند در مقاومت و استحکام آن ها تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.
یکی از دلایل ساخت دیوار های ساختمان ها با استفاده از بلوک سیمانی این است که این بلوک ها از جمله قطعات بتنی می باشند که به دلیل استحکام و مقاومت در برابر سرما، رطوبت و آب از آن ها استفاده می کنند. همچنین می توان گفت این بلوک ها هر چقدر در برابر آب قرار بگیرند، استحکام و مقاومت شان افزایش پیدا می کند.
از طرف دیگر می توان گفت این بلوک ها به خوبی کنار یکدیگر قرار می گیرند و چفت هم می‌ شوند که این قرار گیری آن ها باعث افزایش مقاومت و انسجام شان برای دیوار ها می شود و آن ها را در برابر زلزله، آب، طوفان و باد و….. مقاوم می کند. همچنین می توان گفت این بلوک ها به عنوان بهترین مصالح برای دیوار چینی مورد استفاده قرار می گیرند. لذا افراد می توانند برای ساخت دیوار ساختمان ها از این بلوک های سیمانی استفاده و از استحکام شان اطمینان پیدا کنند.

بررسی مزایا و کاربرد های بلوک سیمانی:
این بلوک ها دارای مزایا و کاربرد های بسیار زیادی در ساختمان سازی و دیوار چینی می باشند که افراد می توانند با استفاده از آن ها ساختمان های خود را از نظر استحکام و مقاومت ضد ضربه کنند. علاوه بر این، همان طور هم که در بالا اشاره کردیم، بلوک سیمانی در برابر آب از خود مقاومت نشان می دهد و میزان انسجام آن با رطوبت و آب افزایش پیدا می کند.
از مهم‌ ترین مزایا و کاربرد های بلوک سیمانی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
• این بلوک های سیمانی به عنوان مصالح و عایق های مناسب و بسیار مقاوم در برابر حرارت و صدا می باشند.
• حمل و جا به جایی این بلوک ها بسیار آسان و راحت می باشد؛ چرا که دارای وزن سبک و کم حجم هستند.
• مسلح کردن بلوک های سیمانی به راحتی امکان پذیر است؛ زیرا دارای حفره هایی هستند که معمارها و مهندسان می توانند آن ها را با استفاده از میلگرد مسلح کنند.
• این بلوک ها در انواع مختلفی از جمله بلوک سیمانی سبک و بلوک سیمانی سنگین طراحی می شوند که از آن ها با توجه به کاربرد های شان استفاده می کنند.


علاوه بر مواردی که بیان کردیم، این مصالح ویژگی ها و کاربرد های دیگری هم دارند که در صنایع مختلف از جمله دیوار چینی و ساختمان سازی از آن ها استفاده می کنند. بلوک های سیمانی سنگین به مصالحی گفته می ‌شود که ترکیبات و ضخامت آن ها بیشتر از انواع دیگر بلوک ها می باشد و اندازه آن ها بزرگ تر است.
همچنین می توان گفت از بلوک های سنگین بیشتر در ساخت دیوار های محوطه و سازه های بنایی استفاده می‌ شود. علاوه بر این، بلوک های سبک در سقف های تیرچه بلوک کاربرد های بسیاری دارند و در مقایسه با بلوک های سنگین وزن کمتری دارند و ضخامت آن ها کمتر می باشد.
بلوک های سیمانی سنگین از ترکیباتی مانند شن و ماسه پر می شوند و دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی در ساخت دیوار های محوطه و…. هستند. همچنین می توان گفت از بلوک های سیمانی سبک به دلیل این که وزن و حجم کمتری دارند برای ساخت دیوار هایی که سبک تر می باشند، استفاده می کنند.

خرید بلوک سیمانی و قیمت آن ها:
افرادی که در تهران زندگی می کنند، می توانند برای خرید بلوک سیمانی تهران به کارخانه های تولید کننده این مصالح مراجعه کنند و بلوک های مورد نیاز خود را با هر اندازه و حجم که می خواهند، خریداری کنند.
قیمت بلوک در کارخانه ها بسیار ارزان و مناسب می باشد؛ چرا که اگر آن ها وارد بازارها شوند، قیمت شان نسبت به قیمت اولیه دو برابر می ‌شود.

به همین دلیل افراد می توانند برای خرید آن ها به کارخانه های شان مراجعه کنند تا آن ها را با قیمت مناسب و ارزان تری خریداری کنند.
قیمت بلوک سیمانی به دلیل اینکه جزو مصالح سبک و کم حجم می باشند، بسیار ارزان و مقرون به صرفه می باشد و افراد می توانند با پرداخت هزینه و قیمت کمتر این مصالح را خریداری کنند و برای اهداف مورد نیاز خود از جمله دیوار چینی از آن ها استفاده کنند. از طرف دیگر می توان گفت افراد با خرید بلوک سیمانی می توانند دیوار ساختمان ها را با استحکام و مقاومت بسیار زیادی بچینند.
علاوه بر این، بلوک سیمانی بدون ملات نیز از مصالحی است که بسیار مقاوم و با استحکام می باشد و علاوه بر اینکه قدرت و انسجام سازه و دیوارها را بالا می برد، باعث کاهش استفاده از ملات ها و ترکیباتی مانند شن، ماسه و سیمان می شود. همچنین می توان گفت این بلوک ها علاوه بر اینکه مصرف ملات و مواد را در ساختمان ها و دیوار چینی کاهش می دهند، از آلودگی های محیطی نیز جلوگیری می کنند. این نوع بلوک ها به دلیل این که بدون ملات هستند، وزن سبک و حجم کمتری دارند. به همین منظور جا به جایی و حمل آن ها بسیار آسان و راحت است و هزینه خرید و استفاده از آن ها ارزان و مقرون به صرفه می باشد.
خلاصه اینکه افراد می توانند با استفاده از این مصالح پیش ساخته و مقاوم، برای دیوار چینی ساختمان ها از آن ها استفاده کنند و از استحکام و انسجام شان به خوبی بهره مند شوند. همچنین آن ها می توانند هزینه و قیمت مناسب و ارزان تری برای خرید این بلوک های سیمانی پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: قطعات بتنی

برای اطلاع از قیمت با شماره ۰۹۱۲۰۹۱۲۹۹۶ تماس بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


9 × = چهل پنج