e048361d-fc12-45a0-8ea5-da749d0d5a1c
نیوجرسی بتنی پیش ساخته تهران
5/5 - (24 امتیاز)

مبانی موانع بتنی توسط چارلز اف مک دویت
اصول اساسی موانع بتنی به طور کلی شناخته شده یا درک نشده است. موانع بتنی ساده و بدون پیچیدگی به نظر می رسند، اما در واقعیت، آنها وسایل ایمنی پیچیده ای هستند.

اشکال ایمنی قطعات بتنی


هنگامی که اکثر مردم به مانع بتنی فکر می کنند، به موانع ایمنی بتن به شکل نیوجرسی بتنی (NJ-shape or Jersey barrier) فکر می کنند. برای ضربه‌های رایج‌تر با زاویه کم، شکل نیوجرسی پیش ساخته بتنی برای به حداقل رساندن آسیب با اجازه دادن به لاستیک‌های خودرو در شیب پایین‌تر طراحی شده است. (شکل 1 را ببینید.)

نیوجرسی بتنی پیش ساخته 09120912996

برای زوایای ضربه بالاتر، طراحی نیوجرسی در واقع یک مانع چند مرحله ای است. سپر جلو به صفحه شیب دار بالایی برخورد کرده و به سمت بالا می لغزد. این تعامل باعث بلند شدن وسیله نقلیه می شود. اگر سپر نسبتاً ضعیف باشد، قسمت جلویی آن شروع به خرد شدن می کند قبل از اینکه هر گونه بالا آمدگی رخ دهد. سپس، هنگامی که وسیله نقلیه تقریباً موازی‌تر با مانع می‌شود، چرخ با سطح شیب‌دار پایین‌تر تماس می‌گیرد. بیشتر بالابر اضافی وسیله نقلیه ناشی از شیب پایین تر است که سیستم تعلیق جلو را فشرده می کند. با این حال، نیروهای خراش جانبی چرخ مقداری بالابر اضافی را فراهم می کنند، به خصوص اگر سطح مانع ناهموار باشد. بنابراین، از سنگدانه های در معرض و سایر سطوح ناهموار باید اجتناب شود. وسایل نقلیه مدرن فواصل نسبتاً کوتاهی بین سپر و چرخ دارند. در نتیجه، تماس سپر تقریبا بلافاصله با تماس چرخ دنبال می شود.

فقط لازم است وسیله نقلیه به اندازه کافی بلند شود تا اصطکاک بین لاستیک ها و سطح سنگ فرش کاهش یابد. این به بانکداری و تغییر مسیر وسیله نقلیه کمک می کند. اگر وسیله نقلیه بیش از حد به هوا بلند شود، ممکن است منحرف شود، بپیچد یا بغلتد، که می تواند باعث غلت خوردن خودرو در تماس دوباره چرخ ها با زمین شود. ترجیحاً موانع شکل ایمنی بتنی باید در مجاورت یک سطح سنگفرش شده باشد تا چرخ ها نتوانند در خاک فرو بروند و باعث واژگونی وسیله نقلیه شوند.

سال‌ها پیش، تشکیل یک شعاع 255 میلی‌متری (10 اینچی) در تقاطع دو سطح شیب‌دار برای تسهیل لغزش مانع، معمول بود. این شعاع دیگر برای لغزش لازم نیست. ماشین‌های لغزش‌ساز مدرن می‌توانند به راحتی موانع بتنی را تا ارتفاع 1320 میلی‌متر (52 اینچ) بدون شعاع لغزانند.

نمای عمودی 75 میلی متری (3 اینچی) در پایه مانع فقط برای ایجاد یک خط منظم برای روکش آسفالت در نظر گرفته شده است. این آشکارسازی عمودی تغییر بسیار کمی در دینامیک خودرو ایجاد می‌کند، زیرا تقریباً تأثیری مشابه برخورد با یک حاشیه 75 میلی‌متری دارد.

منافذ زهکشی در مواجهه با آشکار شدن اثر قابل توجهی بر وسیله نقلیه ضربه ای ندارد. از دهانه های بالاتر نباید استفاده کرد زیرا چرخ ها و سپرها می توانند با آنها تعامل داشته باشند و باعث انحراف خودرو شوند. تا جایی که ممکن است، زهکشی باید در امتداد پنجه مانع جمع آوری شود زیرا فرورفتگی زهکشی یا حاشیه در جلوی یک شکل ایمنی بتن می تواند باعث ناپایداری وسیله نقلیه شود و منجر به واژگونی شود.

به مشخصات نیوجرسی بتنی توجه کنید:

مشخصات نیوجرسی بتنی

نیوجرسی بتنی آذربایجان، نیوجرسی بتنی اردبیل ،نیوجرسی بتنی اصفهان ،نیوجرسی بتنی البرز، نیوجرسی بتنی ایلام ،نیوجرسی بتنی بوشهر، نیوجرسی بتنی تهران ،نیوجرسی بتنی چهارمحال، نیوجرسی بتنی خراسان، نیوجرسی بتنی مشهد ،نیوجرسی بتنی خوزستان ،نیوجرسی بتنی زنجان، نیوجرسی بتنی سمنان ،نیوجرسی بتنی شیراز ،نیوجرسی بتنی قزوین، نیوجرسی بتنی قم ،نیوجرسی بتنی کردستان، نیوجرسی بتنی کرمان، نیوجرسی بتنی کرمانشاه ،نیوجرسی بتنی کهگیلویه ،نیوجرسی بتنی گلستان ،نیوجرسی بتنی گیلان ،نیوجرسی بتنی لرستان، نیوجرسی بتنی مازندران ،نیوجرسی بتنی مرکزی ،نیوجرسی بتنی هرمزگان، نیوجرسی بتنی همدان ،نیوجرسی بتنی یزد، نیوجرسی بتنی رشت، نیوجرسی بتنی لاهیجان ،نیوجرسی بتنی کیش، نیوجرسی بتنی سقز ،نیوجرسی بتنی قشم،  نیوجرسی بتنی بندرعباس

بد نیست بخوانید

نیوجرسی مفصلی

لینک کوتاه

به اشتراک بگذارید