e048361d-fc12-45a0-8ea5-da749d0d5a1c
قیمت نیوجرسی بتنی بر اساس فهرست بها
5/5 - (59 امتیاز)

 

نیوجرسی بتنی چیست؟

قیمت نیوجرسی بتنی بر اساس فهرست بها نوعی از موانع جاده‌ای را که از بتن ساخته شده‌اند نیوجرسی بتنی می‌گویند. احتمالا همه‌ی ما بارها و بارها در جاده‌ها این وسیله را مشاهده کرده‌ایم. حتی گاهی شهرداری‌ها از آن در امر پلمپ کردن اماکن و مغازه‌ها نیز بهره می‌برند. در واقع از این رو به این دست موانع نیوجرسی می‌گویند که برای اولین بار در شهر نیوجرسی آمریکا تولید شدند. این محصول در سال 1950 میلادی توسط موسسه فناوری استیونز ساخته شد. اداره‌ی ایالتی بزرگراه‌های شهر نیوجرسی نیز در زمینه‌ی طراحی، هدایت و ساخت این قطعه، سازندگان آن را همراهی کرد.

لیست قیمت نیوجرسی بتنی 02177839766

مدیر فروش 09120912996

در زبان انگلیسی از دو عبارت New Jersey barrier یا New Jersey wall برای اشاره به این محصول استفاده می‌کنند که تقریبا معادل هم هستند. اولی به معنای «جداکننده‌ی نیوجرسی» و دومی نیز به معنای «دیوار نیوجرسی» می‌باشند. در ایران از آن رو که شکل ظاهری این قطعه به بلوک‌های سیمانی رایج شبیه است، عموما می‌بینیم که از نیوجرسي بتني تحت عنوان بلوک نیوجرسی نیز نام می‌برند. طراحی منحصر به فرد این قطعه کاربردهای فراوانی را برای آن به همراه آورده است که در ادامه با مهم‌ترین‌ها آشنا خواهیم شد.

نیوجرسی بتنی در جاده

نیوجرسی بتنی
نصب نیوجرسی بتنی مفصل دار آزاد راه امام رضا

کاربردهای این محصول چه مواردی هستند؟

در گذشته به جای نیوجرسی بتنی، عموما از گاردریل استفاده می‌شد. اما گاردریل‌ها مشکلات عدیده‌ای به همراه داشتند. مثلا در صورت وقوع تصادف و برخورد ماشین با حفاظ کنار جاده، اگر حفاظ مربوطه گاردریل باشد، در مقایسه با نیوجرسی بتنی به مراتب آسیب و در نتیجه خسارات بیشتری به بار می‌آید. از همین رو استفاده از این قطعه از دهه‌ی 70 در ایران نیز گسترش یافت. وزارت راه و ترابری، مسئولیت تولید این محصول را بر عهده داشت. محصولی که گاها به آن جداول ترافیکی نیز گفته می‌شود.

قیمت نیوجرسی بتنی بر اساس فهرست بها

از جمله کاربردهای این قطعه می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • جداسازی مسیر عبور خودروها در جاده‌ها و بزرگراه‌ها (چند بانده کردن)
  • جاگذاری در نقش حفاظ کنار جاده‌ای
  • ایجاد دوربرگردان
  • ساختن فضای سبز در وسط خیابان‌ها
  • ایجاد موانع جهت کند کردن حرکت ماشین‌های عبوری
  • محافظ مسیرهای عابران پیاده
  • محافظ کارگران در پروژه‌های عمرانی و ساختمانی در برابر خودروهای عبوری
  • موانع امنیتی ضد تروریستی
  • ایجاد سیل بند
  • ایجاد مانع در جنگل‌ها جهت جلوگیری از گسترش آتش سوزی
  • هدایت کردن رودخانه‌ها
  • بستن مسیرهای حادثه‌خیزی
  • ساخت ایستگاه‌های کنار جاده‌ای
  • تفکیک محوطه‌های صنعتی

نقش موثر نیوجرسی بتنی را می‌توان در همه‌ی موارد مذکور دید. اما باید تاکید کرد که همواره کاربرد اصلی آن در جاده‌ها و برای جلوگیری از به وجود آمدن خسارات جبران ناپذیر است. طراحی  این قطعه به صورتی است که در صورت برخورد ماشین با آن، نقش برگرداننده‌ی خودرو را ایفا می‌کند. به گونه‌ای که مانع از ورود خودرو به لاین مقابل شده و در نتیجه خودروی منحرف شده با ماشین‌های سمت مقابل برخوردی نخواهد داشت. همچنین انحنای موجود در قسمت پایین این قطعه و زاویه‌ی مهندسی شده‌ی آن سبب می‌شود که ماشین‌ها در صورت تصادف با آن، کمترین خسارت را ببینند.

نیوجرسی بتنی

دیوار بتنی خود ایستا

 

مواد سازنده‌ و نقشه فنی نیوجرسی بتنی

همان طور که از نام این قطعه برمی‌آید، نیوجرسی بتنی از بتن ساخته می‌شود. البته شکل بتنی این محصول، تنها حالت عرضه‌ی آن نیست. بلکه می توان از نیوجرسی پلاستیکی و یا نیوجرسی پلی اتیلن نیز در موارد خاصی استفاده کرد. استفاده از دو نوع اخیر بیشتر در کاربردهای موقت و درون شهری رواج دارد. برای مقابله با حرکت و جابه‌جایی ناخواسته‌ی این قطعات در اثر وزش باد، ضربه و …، آن‌ها را با آب، خاک، ماسه یا مواد دیگر پر می‌کنند. از جمله مزایای این قطعات غیر بتنی، سبک بودن و در نتیجه قابلیت حمل آسان آن‌ها می‌باشد.

مواد سازنده‌ی این محصول عبارتند از: سیمان، سنگدانه، آب، میلگرد، افزودنی و مفصل. ترکیب این موارد اگر در حالت استاندارد خود باشند، مقاومت و طول عمر بالایی به محصول نهایی می‌بخشند. نیوجرسي بتني را در سایزها و اشکال مختلفی می‌سازند. اما در حالت کلی ترکیبات و نقشه فنی نیوجرسی بتنی در همه‌ی انواع آن کاملا مشابه یکدیگرند. قبل از بررسی استانداردهای لازم برای ترکیبات این محصول، بهتر است با قالب‌های ساخت آن‌ها و نقشه فنی نیوجرسی بتنی آشنا شویم.

نمونه‌ای از نقشه و قالب نیوجرسی بتنی

استانداردهای مواد تشکیل دهنده‌ی نیوجرسی بتنی از این قرارند:

  • سیمان: باید مطابق با ویژگی‌های سیمان پرتلند تیپ یک و دو به شماره‌ی 398 ایران باشد.
  • سنگدانه: سنگدانه‌های به کار رفته در این محصول مطابق استانداردهای ملی ایران می‌تواند یکی از موارد ماسه، شن عدسی و یا شن بادامی باشد.
  • آب: آب استفاده شده در این محصول نباید قلیایی، اسیدی و یا حاوی مواد آلی باشد. بلکه باید مطابق با ماده‌ی 14748 آیین نامه‌ی بتن ایران باشد.
  • میلگرد: به کار بردن میلگرد در این محصول به منظور افزایش استحکام بتن صورت می‌گیرد. میلگرد استاندارد برای نیوجرسی بتنی، A3 است که از مقاومت کششی 400 مگاپاسکال برخوردار است.
  • افزودنی: جهت صاف بودن سطح این محصول، افزودنی‌های پودری یا مایع مخصوص، در ترکیبات آن به کار می‌رود.
  • مفصل: مانند میلگردها، مفصل‌ها نیز باید مقاومت کششی بالایی جهت تحمل ضربات سنگین را داشته باشند.

خرید و قیمت نیوجرسی بتنی

کارخانه‌ها و تولیدکنندگان، نقشه فنی نیوجرسی بتنی را از وزارت راه و شهرسازی دریافت می‌کنند. پس از دریافت نقشه‌های استاندارد و درخواست تولید، قیمت نیوجرسی بتنی با توجه به تعداد، وزن و دیگر فاکتورها محاسبه و اعلام خواهد شد. در واقع آن‌چه که در تعیین قیمت نیوجرسی بتنی نقش پررنگی دارند، تیپ ساخت محصول است. زیرا تیپ نیوجرسی دربرگیرنده‌ی اطلاعاتی چون عرض، پاشنه، طول، ارتفاع، وزن و تعداد جاگذاری در تریلی می‌باشد. این محصول بسیار کارا در همه‌ی نقاط کشور قابل دسترسی و استفاده است. با جستجوی هر کدام از عبارات زیر می‌توانید به آسان‌ترین و سریع‌ترین روش ممکن به محصول مورد نظر در نزدیک‌ترین نقطه‌ی جغرافیایی از فاصله‌ی خود دسترسی داشته باشید.

نیوجرسی بتنی تهران، نیوجرسی بتنی اصفهان، نیوجرسی بتنی کرج، نیوجرسی بتنی مشهد،نیوجرسی بتنی شیراز و نیوجرسی بتنی یزد،نیوجرسی بتنی کرج،نیوجرسی بتنی قم،نیوجرسی بتنی تبریز،نیوجرسی بتنی کاشان،نیوجرسی بتنی بندر عباس،نیوجرسی بتنی کرمانشاه،نیوجرسی بتنی اراک،نیوجرسی بتنی سیستان بلوچستان،نیوجرسی بتنی کرمان،نیوجرسی بتنی عسلویه،نیوجرسی بتنی قشم،نیوجرسی بتنی کیش،نیوجرسی بتنی زنجان،نیوجرسی بتنی مهاباد،نیوجرسی بتنی گیلان،نیوجرسی بتنی مازندران،نیوجرسی بتنی همدان،نیوجرسی بتنی محلات،نیوجرسی بتنی دماوند،نیوجرسی بتنی شهریار نیوجرسی بتنی ملارد ،نیوجرسی بتنی چهاردانگه،نیوجرسی بتنی اسلامشهر،نیوجرسی بتنی بم , نیوجرسی بتنی قزوین

لینک کوتاه

به اشتراک بگذارید