e048361d-fc12-45a0-8ea5-da749d0d5a1c
دال بتنی پیش ساخته
5/5 - (15 امتیاز)

سنگدال بتنی پیش ساخته

دال بتنی پیش ساخته در کارخانه ساخته می شوند و به محل حمل می شوند تا در محل بین تیرهای فولادی یا بتنی قرار گیرند. بسیار مهم است که ساختار پشتیبان دیوار در ابعاد صحیح ساخته شود.

نکته: یک دال بتنی ممکن است پیش ساخته باشد یا در محل ساخته شود.

دال بتنی / ساخت در محل

دال‌های بتنی پیش ساخته در محل با استفاده از قالب‌ها در محل ساختمان ساخته می‌شوند – نوعی بوکس که بتن مرطوب در آن ریخته می‌شود. اگر قرار است دال تقویت شود، میلگردها یا میلگردهای فلزی قبل از ریختن بتن در داخل قالب قرار می گیرند. صندلی های میله ای فلزی یا پلاستیکی با نوک پلاستیک، برای دور نگه داشتن میلگرد از قسمت پایین و کناره های قالب استفاده می شود، به طوری که وقتی بتن گیر می کند، آرماتور را کاملاً در بر می گیرد. این مفهوم به عنوان پوشش بتنی شناخته می شود. برای یک دال باربر زمین، قالب ممکن است فقط از دیوارهای جانبی تشکیل شده باشد که به داخل زمین فشار داده می شوند. برای یک دال معلق، قالب به شکل یک سینی است که اغلب توسط یک داربست موقت تا زمانی که بتن گیر می کند پشتیبانی می شود.

در مکان های ساختمانی تجاری، فولاد با صرفه‌جویی در نیروی کار محبوبیت پیدا می‌کنند. در مشاغل با مقیاس کوچک با صرفه جویی در هزینه، به‌عنوان مثال هنگام ساخت مسیر باغ بتنی، بسیار رایج هستند.

ضرورت قالب بندی

در برخی موارد قالب بندی ضروری نیست – برای مثال، یک دال زمینی که توسط دیوارهای پایه آجری یا بلوکی احاطه شده است، جایی که دیوارها به عنوان کناره های سینی و هاردکور (قلوه سنگ) به عنوان پایه عمل می کنند.

محصول پیشنهادی

باکس بتنی پیش ساخته

مزیت قطعات بتنی پیش ساخته

قالب معمولاً از تخته ها و تخته های چوبی، پلاستیک یا فولاد ساخته می شود.در مکان های ساختمانی تجاری، فولاد با صرفه‌جویی در نیروی کار محبوبیت پیدا می‌کنند. در مشاغل با مقیاس کوچک با صرفه جویی در هزینه، به‌عنوان مثال هنگام ساخت مسیر باغ بتنی، بسیار رایج هستند.

لینک کوتاه

به اشتراک بگذارید